Norėdami žiūrėti filmą, turite būti prisijungę.
Edukacinėje platformoje galimybė naudotis vystoma dokumentinių filmų ir metodinių priemonių baze suteikiama tik užsiregistravusiems ir prisijungusiems vartotojams.
Lietuva | 2023 | 8 min.
Vilniuje veikia neformali multikultūrinė erdvė „Padėk Pritapti“, kurioje jauni romai gali būti savimi. Erdvės vadovės Inga ir Agnieška pasakoja apie sunkumus, su kuriais švietimo sistemoje susiduria romų kilmės vaikai. Patys jaunuoliai ir jaunuolės dalijasi apie tai, kaip mokosi įveikti iššūkius, įsitraukdami į sportą, kultūrines veiklas, taip pat ieškodami sau tinkamos profesijos. Ar jiems pavyks įveikti diskriminaciją?
Vaizdo istorijos kūrybinė grupė:
Mindaugas Drigotas – operatorius, vaizdo montažo režisierius, interviu autorius;
Karolis Vyšniauskas – prodiuseris, interviu autorius;
Gratas Barauskas, Rugilė Merkevičiūtė – subtitrų autoriai;
Arturas Milevic – gitaros garso takelio autorius.
Vaizdo pasakojimas sukurtas Lietuvos žmogaus teisių centrui kartu su partneriais įgyvendinant projektus, skirtus kovoti su antisemitizmu ir antičigonizmu.
Projektus bendrai finansuoja Europos Komisija, Švedijos institutas, Švedijos ambasada Vilniuje ir LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
Metodologija:
Metodas tinka šiems dalykams – pilietiškumo ugdymui, etikai, klasės valandėlei, psichologijai.
Dokumentiniame videopasakojime nagrinėjamos socialinės atskirties, antičigonizmo, bendruomeniškumo, jaunuolių įgalinimo temos. Filme savo patirtimi dalijasi tiek su romais dirbančios edukatorės, tiek patys romų jaunuoliai. Filme girdimos įžvalgos ir patirtys leidžia geriau pažinti romų bendruomenės kasdienybę, jų patiriamus iššūkius. Svarbus filmo elementas yra romų paauglių balsas – žiūrovai gali susipažinti su nestereotipiniu romų įvaizdžiu, pastebėti dabartinių jaunuolių, nepaisant jų etninės tapatybės, panašumus ir bendrus pomėgius.
Filmo peržiūros/užsiėmimo tikslai:
• didinti mokinių supratimą apie romų bendruomenės poreikius ir patiriamus iššūkius;
• skatinti mokinius reflektuoti savo patirtį emocinio ir tarpkultūrinio raštingumo temomis;
• auginti moksleivių sąmoningumą apie socialinę nelygybę ir atskirtį visuomenėje;
• kviesti moksleivius permąstyti bendruomeniškumo, priklausymo ir savęs įgalinimo temas;
• stiprinti mokinių gebėjimus kritiškai vertinti žiniasklaidą bei skirtingą audio ir videomedžiagą.
Užsiėmimų su jaunuoliais metu taip pat kviečiame remtis: