Lyčių lygybės puoselėjimu paremtas ugdymas nėra privalomas. O pasirinkimas organizuoti būtent tokį ugdymą reikalauja sąmoningo pasiryžimo kelti vis naujus klausimus apie nusistovėjusias normas, susijusias su lytimi. Tai nėra lengvas darbas, nes atsiduriame akistatoje su savo pasaulio matymu ir savo nuostatomis, kurioms pirmiausia ir metame iššūkį. Tik po to ateina eilė mesti iššūkį moksleivių pasaulėvokai ir jų turimiems nusistatymams. Lyčių nelygybės problemas nelengva spręsti ir nėra vieno recepto, kaip tai daryti. Vis dėlto siekis, kad ugdymas atlieptų vis kintančios visuomenės realijas, jautrumas ir atidumas lyčių lygybės temoms, pastangos jas suprasti savo vykdomame ugdymo procese yra neįkainojamai svarbūs kartoms, kurios auga dabar.
Lytiškumo ugdymo ir lyčių lygybės temos atlieka ir kitą funkciją. Diskutuodami apie su lytimi susijusias temas, neišvengiamai imame matyti, kad pasaulis ir žmonės jame yra įvairūs! Pasitelkdami lytiškumo ugdymą, kalbamės apie pagarbą, priėmimą ir teisę būti nebaudžiamiems, neišjuoktiems, nepažemintiems vien dėl to, kad atrodome ir (arba) elgiamės kitaip nei įprasta, kitaip nei kažkas tikėjosi. Pokalbiai apie tapatybių įvairovę padeda priimti kitoniškumą ne tik kituose, tačiau ir savyje. Kitaip tariant, padeda save mylėti už tai, koks esi, o ne tai, koks nesi. O tai puoselėja kiekvieno žmogaus savivertę, kuri tokia trapi bręstant, tačiau tokia reikšminga kuriant visavertį asmeninį gyvenimą.
Leidinys paruoštas taip, kad padėtų išsklaidyti neužtikrintumą, susijusį su lytiškumo ugdymo temomis, ir atskleistų, kaip lytiškumo ugdymas įgalina ir padeda gerinti lyčių lygybės padėtį klasėje, mokykloje ir už mokyklos ribų – visuomenėje. Leidinyje pateikiamos rekomendacijos pedagogams ir tėvams/globėjams.
Leidinį parengė VšĮ „Įvairovės ir edukacijos namai“.