Lietuvoje lytiškumo ugdymo tema vis dar kelia pasipriešinimą tarp įvairių visuomenės grupių: tėvų/įtėvių ir globėjų, švietimo sistemoje dirbančių, lytiškumo ugdymą vykdančių ir kitų. Bendro dialogo nebuvimas prisideda prie įvairių iššūkių atsiradimo: klaidingo suvokimo apie lytiškumo ugdymo turinį, lytiškumo ugdymo prieinamumo jaunuoliams:ėms ribojimo, lytiškumo ugdymo, kaip priemonės, nepriskyrimo tokioms prevencinėms programoms, kaip seksualinio priekabiavimo, smurto prevencijos, pozityvaus savo kūno priėmimo ir kitoms.
Siekiant spręsti šiuos iššūkius, apžvalgos autorė siekė:
1. apžvelgti lytiškumo sąvoką bei veiksnius, dariusius/darančius poveikį lytiškumo ugdymo sklaidai;
2. įvardinti dviejų lytiškumo ugdymo krypčių veikėjus, šių krypčių lytiškumo ugdymo esamą ar siektiną turinį bei iššūkius, su kuriais susiduria;
3. pateikti skirtingų lytiškumo ugdymo krypčių sąlyčio taškus;
4. nurodyti organizacijas/asmenis, kurie savo vykdoma veikla netiesiogiai prisideda prie lytiškumo ugdymo įgyvendinimo;
5. įvardinti rekomendacijas, kurių įgyvendinimas leistų prisidėti prie vaikų ir jaunimo lytiškumo ugdymo sistemos stiprinimo.
Apžvalgą parengė Deimantė Adamonė, Kurk Lietuvai projektų vadovė, kartu su Jaunimo reikalų agentūra.