Dėl įvairių naujų technologijų įtakos ir komunikacijos priemonių spartaus plitimo žymiai pakito žmonių komunikacijos procesai ir elgsena. Šiandien kiekvienas turi galimybę kurti pranešimus ir skelbti juos viešosios komunikacijos erdvėje. Vartotojai gali dalyvauti formuojant žiniasklaidos priemonių ir socialinių tinklų turinį.
Medijų raštingumas suteikia pagrindinių kompetencijų demokratinei visuomenei. Žinoma, labai svarbu gauti informaciją, tačiau svarbiau ją suprasti. Tai ir socialinis įsitraukimas, kurį suteikia socialiniai tinklai, ir pilietinis įsipareigojimas – taigi, tai neišvengiamas gyvenimo būdas XXI amžiuje.
Metodinėje medžiagoje aprašyta medijų ir informacinio raštingumo samprata, aktualumas mokiniams, ugdymo ištekliai, tikslas ir rezultatai, integravimo galimybės, ugdymo metodai bei praktinių veiklų pavyzdžiai.
Ši metodinė medžiaga parengta remiantis kitų (Šiaurės ir kt.) šalių patirtimi, UNESCO ir Lietuvos švietimo dokumentais, 2007–2009 m. projekto „Informacinis raštingumas mokykloje (9–11 kl.)“ medžiaga, „Medijų ir informacinio raštingumo ugdymo“ projekte dalyvavusių mokyklų mokytojų įžvalgomis, gautu grįžtamuoju ryšiu ir gerosios
patirties pavyzdžiais.
Metodinės medžiagos paskirtis – padėti ugdyti mokinių medijų ir informacinį raštingumą, mokant juos ieškoti, atsirinkti ir kritiškai vertinti informaciją iš įvairių šaltinių ir medijų bei pasinaudoti jų teikiamomis galimybėmis.
Metodinė medžiaga skirta 9–12 klasių (pilietiškumo pagrindų, gimtosios kalbos, istorijos, geografijos, etikos, informacinių technologijų ir kt.) dalykų mokytojams, mokyklų bibliotekininkams, vadovams, kurie nori mokykloje tikslingai ugdyti mokinių medijų ir informacinį raštingumą, integruodami jį į ugdymo turinį ir mokyklos gyvenimą.
Metodinę medžiagą mokytojai galės panaudoti planuodami savo dalykų pamokas ar neformaliojo ugdymo veiklas.
Ši metodinė medžiaga padės jums:
1. suprasti, kas yra medijų ir informacinis raštingumas;
2. atrasti būdą, kaip integruoti medijų ir informacinį raštingumą į ugdymo turinį ir mokyklos gyvenimą;
3. suplanuoti, kaip ugdyti ir vertinti medijų ir informacinį raštingumą.
Metodinės medžiagos rengėjai: Egidijus Jurgelionis, Dalia Žemaitytė, Ginta Orintienė, Genovaitė Kynė, Jolita Milaknienė.
Leidėjas: Ugdymo plėtotės centras.