Leidinyje mokytojos (-ai), švietėjai (-os) ir švietimo darbuotojai (-os) ras metodines gaires ir užsiėmimų planus, skirtus darbui su 5-8 klasių moksleiviais.
Sunku paprieštarauti, kad, jei žmogus į gyvenimą ateitų jau žinodamas viską apie santykius ir lytiškumą, šie taptų daug paprastesni ir gražesni. Deja, šių dalykų, kaip ir bet ko kito, tenka mokytis nuo pagrindų. Tiesa, skirtingai nuo gramatikos ar matematikos, žinios apie lytiškumą mus pasiekia labai įvairiai. Pasisekė tiems, su kuriais teisinga informacija šia tema tinkamu laiku pasidalijo patikimas žmogus. Tačiau, pasiseka toli gražu ne visiems, o tai reiškia, kad daugelį mūsų žinios šia tema pasiekia per ne visuomet patikimus šaltinius (draugus, internetą, pornografinę medžiagą ir kitus šaltinius). To pasekmės ne visuomet būna itin malonios.
Lytiškumo ugdymas yra daug daugiau nei pokalbis apie nepageidaujamą nėštumą, ligas ir kitas rizikas. Kalbantis su mokiniais svarbu įtraukti ir teigiamus lytiškumo aspektus, pavyzdžiui, lygiavertiškumu ir abipuse pagarba pagrįstus santykius bei kiekvieno žmogaus, kaip individualios ir unikalios asmenybės, vertę. Šios temos – neabejotinai kompleksiškos ir įvairialypės. Todėl tam, kad lytiškumo ugdymas būtų išties efektyvus, į pokalbį turėtume įtraukti ir išdiskutuoti net tokius faktorius kaip kultūra, socio-ekonomika ir visuomenė.
Pateikiama informacija padės gilinti teorines ir įgyti praktines žinias bei suteiks įrankius įgyvendinti lytiškumo ugdymo temas mokyklose.
Gaires parengė Lina Januškevičiūtė ir Rūta Pučaitė, VšĮ „Įvairovės ir edukacijos namai“ lytiškumo ugdymo edukatorės.