Paieškos ikona
Meniu ikona
Paieškos ikona
Paieška

Pranešimas

NKK sisteminio pokyčio link

Mokyklų bendruomenės siekia pokyčių

Beveik 60 „Nepatogaus kino klasės“ pilotinio projekto dalyvių aktyviai veikia savo mokyklų bendruomenėse, palaikydami moksleivius vykdant pokyčio projektus. Plačios apimties ir mažesnius, orientuotus į artimą bendruomenę arba išeinančius už miesto ir miestelio ribų. Kviečiame pasidairyti po pilietinių iniciatyvų projektų idėjas bei mokinių ir mokytojų veiklas, kurios kokybiškai vykdomos mokymosi procesus vykdančių mokytojų ir jų mokinių.

Mokyklos Klaipėdoje dirba keliomis kryptimis – mokiniai keliauja, pažindinasi ir vykdo įvairias bendras veiklas su senjorais. Mokinių iniciatyvinė grupė, kuri dalyvauja projekte, prisijungė prie organizacijos, su kuria užmezgėme ryšį šio projekto dėka ir sudalyvavo akcijoje ,,Kalėdinių eglučių puošimas seneliams“, kurios tikslas – papuošti virš 90 eglučių, jaukiai ir linksmai praleisti laiką su kitų mokyklų mokiniais bei nustebinti miesto senjorus. Balandžio viduryje projekto ,,Nepatogaus kino klasė: sisteminio pokyčio link“ dalyviai vėl aplankė socialinio paslaugų centro „Danė” senjorus su savo rankomis gamintomis dovanėlėmis bei įvairiomis veiklomis”. Moksleiviai taip pat susipažino su įvairiomis savanorystės galimybėmis, patys išbando savanorio kelią įvairiose organizacijose, kuria video įrašus, kuriuose dalinasi savo patirtimi skatina savo bendraamžius savanoriauti.

Kai kurios projekte dalyvaujančios mokyklos išsigrynino, kad joms labai trūksta bendruomeninių erdvių, kuriose būtų galima vykdyti įvairias veiklas. Tad projekto metu visi kartu įsikūrė net kelias tokias erdves – sveikatingumo, žaidimų, bendrystės, žaliąją ir net geodomo tipo lauko laboratoriją mokyklos kieme. Raguvos gimnazijos mokiniai projekto metu prisiminė buvusiu mokytojus, senjorus, kurie jau nebedirba mokykloje ir pamėgino atgaivinti ryšius su jais bei nuveikti ką nors gražaus, naudingo. Taip mokykloje atsirado nauja veikla – “Pavasario bendrystės”.

Kelios mokyklos nusprendėm prisijungti prie nacionalinių akcijų – akcijos „Darom”, nacionalinio miškasodžio bei upių valymo iniciatyvos. Tokiu būdu savo bendruomenėje mokiniai ne tik, kad sutvarkė aplinką, tačiau ir diskutavo apie ekologiją, taršą, žmonių paliekamus pėdsakus ir kaip galima juos sumažinti. Taip pat, nepamiršta ir ekologiškesnių sprendimų panaudojimo kasdieniame gyvenime – vienkartinių buteliukų pakeitimo į daugkartinius. Į šią iniciatyvą įsitraukė visa mokykla. Netruksta moksleivių iniciatyvų, skirtų paremti gyvūnų globos organizacijas bei skatinti žmones priglausti gyvūną, o ne pirkti. Tam mokiniai organizavo muges, kūrė video filmus, kvietė į diskusijas ar į kelių valandų susitikimą su beglobiais. Vienos mugės metu surinkta beveik 400 eurų paramos. Ir, kaip sako patys mokiniai: “Tai dar tikrai ne pabaiga”.

Bent poros mokyklų mokiniai su mokytojais išsigrynino, kad nėra patenkinti lytiškumo ugdymo temų dėstymų ir sugalvojo “padaryti geriau”. Savo pokyčio projektų metu jie kviečia ne tik bendraamžius diskutuoti, tačiau ir savo mokytojus, nuotoliu susijungia su profesionalais ar patys nagrinėja temas bei kuria forumo teatro pasirodymus, taip skatindami aplinkinius kritiškai mąstyti.

Karas Ukrainoje taip pat paskatino imtis pilietinių veiksmų nemažą dalį projekto dalyvių, ėmusių telkti paramą karo pabėgėliams. Dalis jų vykdė veiklas ir stengėsi padėti naujiems klasiokams iš Ukrainos greičiau integruotis mokyklose, dalis rinko paramą padėti Ukrainoje likusiems, na, o dalis siekė atkreipti dėmesį į apkritai pabėgėlių bei pagalbos prašytojų situaciją Lietuvoje.

Na ir žinoma, svarbu paminėti, kad didžioji dalis mokytojų ir toliau intensyviai naudoja kvalifikacijos kėlimo mokymų metu įgytas žinias, kurias taiko savo pamokų metu. Kai kuriose mokyklose net atsirado modulinės pamokos ir erdvės, kuriose mokiniai žiūri “Nepatogaus kino klasės” filmus, diskutuoja žmogaus teisių temomis ir, kas labai svarbu, multiplikuoja savo žinias perduodami bei užsiėmimus pravesdami savo bendraamžiams bei bendruomenės nariams bibliotekose bei kultūros namuose.

Projektas „Nepatogaus kino klasė: sisteminio pokyčio link“ nesibaigia ir į mokyklas vėl sugrįš rugsėjį, o spalio mėnesį projekto dalyviai bus pakviesti apibendrinti projekto rezultatus šventiniame renginyje. Pilotinis pilietiškumo skatinimo projektas yra finansuojamas 2019 – 2024 m. Lietuvoje veikiančio EEE finansinio mechanizmo Aktyvių piliečių fondo (APF), pilietinei visuomenei Lietuvoje stiprinti ir pažeidžiamoms grupėms įgalinti lėšomis, prie projekto taip pat prisideda Lietuvos kino centras.